2011. április 22., péntek

Dr. Csernus Imre - A férfi

A kiadó honlapján lévő tartalom:

Amikor ez a könyv készült, körbetelefonáltam egy csomó pasit, akit ismerek. A tinédzserektől kezdve az ötvenesekig valamennyiüknek ugyanazt a kérdést tettem fel: mitől érzik magukat férfinak. A kérdésre, hogy mitől érzik magukat férfinak, a pasik egy jelentős része azt felelte, hogy ezen ők még soha nem gondolkodtak, és ez a kérdés eléggé meglepetésszerűen érte őket… Holott a nők esetében az utóbbi öt-tíz év másról sem szólt, mint hogy definiálják, mi az, hogy nő… Úgy tűnik, ezek olyan dolgok, amelyekről a pasik általában nem beszélnek. Vagy csak nagyon felületesen. Magáról a férfilétről… Azért nem, mert „ez teljesen magától értetődő”, hogy az illető férfi. Fel sem merül, hogy ezt bármi megkérdőjelezhetné…"

Hallgatás után:

A Nő után elég könnyed olvasmánynak véltem ahhoz, hogy néhány házimunka közben betegyem és hallgassam, és jó döntés is volt, így még a házimunka is könnyebben ment.
Azt mindenképpen meg kell állapítanom, hogy ez a könyv sokkal összeszedettebb, mint A Nő, van eleje és vége és a történetekben is látszik, hogy tartanak valahova, vezetve vannak. Így már azért sokkal élvezhetőbb volt.
Tartamát tekintve valamennyire jobban kiéleződött a férfiakra, de még mindig beszélt általánososan az emberi lélekről és rossz döntésekről, lépésekről. Sok mindenről szó esik benne, ami számomra nagyon tanulságos volt, bár ezt eddig is tudtam, csak nem ilyen expliciten, hogy a pasik/férfiak többsége nem beszél érzelmi dolgokról, pláne nem a sajátjairól. Emiatt nagyon sok kapcsolat megy tönkre, hisz nem beszélik meg otthon a dolgokat, hanem másban keresik meg az örömöt, például egy szeretőben. E gondolat kapcsán rájöttem, hogy az én párom nem ilyen. Ő szeret az érzéseiről beszélni, a kapcsolatunk is elég harmónikus, mert mindig elmondjuk a másiknak, mi a gond, vagy mivel nem értünk egyet. Úgy gondolom, hogy erre már lehet építeni, és ez így egy szép jövővel megáldott kapcsolat lesz. Persze, ehhez én is kellek, de azt hiszem, rajtam nem fog múlni.
Ahhoz képest, hogy ez egy könyves bejegyzés, szépen eltértem a témához, de ezek azok a gondolatok, amik a könyv kapcsán eszembe jutnak. Természetesen nem veszem szentírásnak, ami e könyvben szerepel, de aki elolvassa, legalább elgondolkodik a saját életén, és emiatt ez igen hasznos olvasmány.

1 megjegyzés:

  1. érdekes könyvek lehetnek, igyekszem n is elolvasni minél hamarább ezeket a könyveket :) ..
    igen fiú létemre ezzel egyetértek többségünk nem mondja ki mit érez, nem tudom h ez a nevelés, szokások hibája, h fiúnak nem szabad sírni, kimutatnia az érzelmeit stb. hanem legyen erős ..

    ha már itt írtad megpróbálok én is válaszolni arra a kérdésre h mitől érzem férfinak magam :)
    hát nem csak attól h van egy szép nagy szerszámom, hanem h a párom tud rám támaszkodni ha baj van, illetve kitartó és türelmes tudjak lenni, illetve kiálljak mellette, mert férfinak csak nő mellett tudom érezni magam igazán :)

    VálaszTörlés