2010. április 9., péntek

Gustave Flaubert - Szent Antal megkísértése


FIGYELEM: Elrettentés céljából íródik a post!!!

Én csípem Flaubert, mert iszonyat jó arc volt, és tényleg értett az irodalomhoz, nem is értem, hogy írhatott olyan művet, mint ez. Ez a könyv borzasztó!!! Nekem nagyon nagy a tűrőképességem, ha kötelező olvasmányokról van szó (márpedig ez az volt), de ezt egyszerűen nem tudtam elolvasni, azt hiszem 50 oldal után abbahagytam, pedig rengeteg oldalas.
Mindenképpen el akartam olvasni, mert egy olyan tanárnőtől kaptam kötelezőnek, akit nagyon tisztelek, és amiket eddig nála olvastam, azok mind nagyon tetszettek, csak valahogy ez a könyv nem illik a sorba. Ráadásul azután olvastam, hogy elolvastam az Egy jámbor lélek című Flaubert-művet, ami eléggé tetszett, volt egyfajta hangulata. Egyszóval ilyenre nem számítottam.
Olyan szinten Szent Antalról szól, hogy az elején azt hittem, már végig csak ő lesz az egyedüli szereplő, ráadásul folyton hallucinált, amik szépen az ő szemszögéből le voltak írva, mindez még megfűszerezve rengeteg bibliai tartalommal, ami annyira elvont volt, hogy felét nem is értettem. :S Ha valaki szereti az igen erősen bibliai tárgyú könyveket, az ugorjon neki, és mondja el nekem, hogy mit gondol róla, őszintén kíváncsi lennék rá. Mindenesetre én még egyszer nem fogom a kezembe venni ezt, az biztos...

Megjegyzendő, hogy tartalmat azért nem tudtam hozzá illeszteni, mert egyszerűen nincs, a kép a bookline.hu-ról való.

2 megjegyzés:

  1. kíváncsivá tettél. már beterveztem 3 könyvet, de a negyedik ez lesz.

    eddig egy könyvet nem tudtam elolvasni, a rozsdatemetőt. annál ez csakjobb :)

    VálaszTörlés
  2. Azt viszont én nem tudom, hogy mi... :D
    Amúgy ez neked lehet, jobban fog tetszeni, mert jobban vágod a Bibliát, mint én. :)

    VálaszTörlés